Ajdovščina


Volilna udeležba
52,20 % / 48,14 %
Cena na glas
2,13 €
- Število prebivalcev (2014): 18.892
- Volilnih upravičencev (2014): malo več kot 17.500
- Glasovalo (lokalne volitve 2014): v prvem krogu 8.200 (52,20%) in v drugem krogu 7.565 (48,14%)
- Skupni strošek vseh kampanj v okviru lokalnih volitev 2014: 33.539,43 €
- Dolg skupaj: 3.738,94 €
- Organizatorjev volilne kampanje: 17
- Kandidatov za župana: 8
- Kandidatov za mestne svetnike: 344
- Kandidatov za krajevne skupnosti: 267
- Število prostovoljcev TI Slovenia: 2
V občini Ajdovščina je gibanje porabe sredstev za investicije v infrastrukturo skladen z nacionalnim trendom. Občina je nad povprečjem predvsem v podatku, kolikšen delež od skupnih prihodkov je v volilnih letih namenila za novogradnje, saj ta odstotka znašata dobrih 39% oz. 35%.
Volilne kampanje je v Ajdovščini sicer v petih volilnih enotah vodilo 17 organizatorjev volilne kampanje, vendar bi lahko rekli, da jih je bilo v praksi 15, saj sta dva para prijavljenih organizatorjev kampanj nastopala skupaj (Tino Mamić kot organizator lastne volilne kampanje in lista Čaven kot organizator kampanje za svetnike ter Ožbej Marc kot organizator lastne županske kampanje in Igor Benko za Listo Srce).

Graf – Investicijski odhodki in odhodki za novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije v Ajdovščina
Občina Ajdovščina je razpršena, razteza se na širokem geografskem območju. Zaradi tega dejstva je opazovanje kampanje predstavljalo poseben izziv. Smo pa, ravno tako kot v ostalih občinah, zaznali več kršitev na področju plakatiranja. Predvsem je šlo za napačno označevanje plakatov, najpogosteje je na plakatih manjkala zaporedna številka.
V Ajdovščini smo dobili prvo prijavo nepravilnosti že v času pred začetkom volilnih kampanj. V občini so namreč krožili ožigosani bianco obrazci podpore za kandidate. Prijavo in preverjanje zakonitosti smo poslali tudi na Inšpektorat za notranje zadeve, kjer so sicer potrdili, da izdajanje takih obrazcev ni v skladu z zakonodajo, niso pa uvedli nobene sankcije.
Prejeli smo še prijave glede medijskega nastopanja, saj naj bi soočenje na TV Vitel (23.9.2014) en kandidat plačal, drugi pa naj bi nastopal brezplačno. Ob preverjanju finančnih poročil smo zasledili zaveden strošek pri obeh kandidatih.
Pri kandidatu Tinu Mamić in listi Čaven je bilo opazno prepletanje delovanja liste Čaven, Mamićeva kampanja za župana ter delovanje društva Čaven. Društvo Čaven je namreč v času kampanje organiziralo več dogodkov, kjer je kandidat sodeloval.
Organizator kampanje, ki je tudi po zaključenem finančnem poročilu še vedno imel neporavnane dolgove, je Slovenija za vedno s kandidatom Goranom Velikonjo.
V občini Ajdovščina pa je potrebno poudariti tudi pozitivno prakso sedanjega župana, Tadeja Beočanina, ki nam je edini odgovoril na vprašalnik o financiranju volilnih kampanj, z natančnim opisom števila prostovoljcev, dejavnosti in stroškov.
Liste
Pri vseh kandidatih smo združili vrednost kampanj za župane in občinske svetnike. To smo storili zato, ker se kampanji med seboj neločljivo prepletata.
-
Socialni demokrati (SD)
Preberi več -
Lista Čaven
Preberi več -
Zveza za primorsko (ZZP)
Preberi več -
Narodna stranka dela (NSD)
Preberi več -
Nova Slovenija (NSI)
Preberi več -
Lista Srce
Preberi več -
Slovenska demokratska stranka (SDS)
Preberi več -
Slovenija za vedno (SZV)
Preberi več