ZVRK (Zakon o volilni in referendumski kampanji) daje pravni okvir, iz katerega izhajajo kršitve, sankcije in organi, pristojni za izvrševanje tovrstnih sankcij. V teoriji je za ugotavljanje nepravilnosti dobro poskrbljeno, saj sta za kršitve posameznih členov vselej predpisana prekrškovni organ in ustrezna globa, te pa so relativno visoke. Še posebej to velja za manjše lokalne skupnosti, kjer posamezna globa zlahka preseže vrednost celotne kampanje.
TI Slovenia je s prostovoljci na terenu zbiral obvestila in dokaze o morebitnih kršitvah volilne zakonodaje, o kršitvah pa smo obveščali tudi pristojne organe. Natančneje smo na Inšpektorat za notranje zadeve poslali stoeno prijavo sumov kršitev. Kar 85 prijav se je nanašalo na kršitve na področju plakatiranja in drugih tiskovin. S šestimi primeri sledi uničevanje in prelepljenje plakatov, ter zloraba javnih sredstev v predvolilne namene v petih primerih.
Največ kršitev se torej nanaša na plakatiranje in druge oblike vizualnega komuniciranja, kar je pričakovano, saj gre za najbolj množično uporabljeno sredstvo v volilni kampanji. Iz podrobnejšega pregleda kršitev je jasno, da so te nastajale s tem, ko na gradivu niso bili navedeni naročniki ali pa na plakatih ni bilo navedene zaporedne številke. Zakonodajalec, je v ta namen predvidel tudi relativno visoko kazen, saj ta znaša od 700 do 2500 € za organizatorja volilne kampanje.
Uničevanje in prelepljenje plakatov se po opažanjih dogaja predvsem v zadnjih dneh predvolilne kampanje, predvsem v krajih, kjer je predvolilni čas že obremenjen z negativno kampanjo ali drugimi dejanji, ki razgrevajo ozračje. Večkrat se na plakatih pojavljajo napisi z žaljivo vsebino.
Sum zlorabe javnih sredstev za volilno kampanjo se nanaša predvsem na občinska glasila. Druge zlorabe še najbolje ilustrira naslednji primer.
izsek iz spletne strani mohorbogataj.com (kontakti so bili kasneje spremenjeni)
V MO Kranj je aktualni župan na svoji spletni strani za kontaktne podatke navedel kar podatke občine, med drugim tudi brezplačno telefonsko številko občine. Kandidat je sicer po naši prijavi podatke umaknil. Primer kaže na širšo miselnost funkcionarjev. Gre za manjše kršitve, pri katerih pregona ni moč pričakovati, a kažejo na integriteto kandidata, ki jo morajo prepoznati volivci. Tako bi bili takšni prekrški tudi najbolj učinkovito sankcionirani.