Lokalne volitve 2014

Občinski proračuni v volilnem letu

Aktualnim županom se večkrat očita zloraba javnih sredstev za potrebe volilne kampanje v času volitev, več očitkov pa se konkretno nanaša na investicije, saj se te pogosto zaključujejo v času volilne kampanje. Na to so nas večkrat opozorili tudi prostovoljci, ki so nadzirali volilne kampanje na terenu, prav tako pa so nam v nekaj primerih o takšnem ravnanju pisali zaskrbljeni državljani. Natančneje, gre predvsem za slavnostna odprtja nekaterih novogradenj ali prenovljenih objektov v času volilne kampanje.

Zakonodaja na temu področju ne določa posebnih omejitev, razen 4. člena ZVRK, ki prepoveduje uporabo proračunskih sredstev za namene volilne kampanje. To mejo bi aktualni župani ali predstavniki občinskih oblasti prestopili, če bi javne prireditve ali odprtja neposredno izkoriščali v predvolilne namene.  Kljub temu, da očitnih zlorab nismo zaznali, je dejstvo, da so otvoritve in druge spremljevalne aktivnosti odlična priložnost za vsakega kandidata za povečanje pojavnosti, za katero ne potrebuje lastnih sredstev.

Pregled končnih proračunov vseh slovenskih občin občin med leti 2008 in 2014,  kaže na izrazito povečanje sredstev za investicije v volilnem letu, natančneje novogradnje in prenove.

Le v volilnih letih delež za novogradnje glede na celoten znesek investicijskih stroškov presega 70 %, prav tako pa je očitno, da v volilnih letih obstaja opazno zvišanje deleža, namenjenega za novogradnje glede na prihodke občin.

Iz zgoraj navedenih podatkov je brez dvoma mogoče potrditi, da vsakokratna aktualna oblast v povprečni slovenski občini v volilnem letu bistveno poveča obseg investicij v infrastrukturo, kar vzbuja dvom v smotrnost porabe javnih sredstev. Še posebno je to zaskrbljujoče z vidika povečevanja dolga občin, ki vztrajno raste.

Ajdovščina
Kamnik
Koper
Kranj
Ljubljana

 

Ta spletna stran je ponujena pod licenco Creative Commons: Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji, 4.0 International | Piškotki