Lokalne volitve 2014

Občine

Ljubljana

ljubljana

Občina Ljubljana

lj

Volilna udeležba

35,92 %
volilna

Cena na glas

2,11 €
letter

  • Število prebivalcev: 285.857
  • Volilnih upravičencev (2014):  228.635
  • Glasovalo (lokalne volitve 2014): 82.131
  • Volilna udeležba: 35,92%
  • Skupni strošek vseh kampanj v okviru llokalnih volitev 2014: 173.635,88 €
  • Organizatorjev volilne kampanje: 19
  • Kandidatov za župana:  12
  • Kandidatov za mestne svetnike: 488
  • Kandidatov za četrtne skupnosti: 1115
  • Število prostovoljcev TI Slovenia: 12

Na področju medijske pojavnosti je imel, tako kot tudi v ostalih občinah, občutno prednost aktualni župan, ki se je pojavil največkrat. Vseh omemb kandidatov za župana Ljubljane je bilo skupaj 1012, od teh je največ omemb zbral aktualni župan Zoran Janković (285), sledila pa sta Damjan Damjanovič (150) in Aleš Avbreht (120).

Na področju investicij v volilnem letu je v mestni občini Ljubljana očiten izjemen porast izdatkov za novogradnje v volilnem letu 2010, saj je narastel skoraj za šest-krat iz šestindvajset na sto enainpetdeset milijonov evrov. Sicer je v letu 2010 občina beležila tudi rekordne dohodke, a se je dobrih štirideset odstotkov vseh prihodkov namenilo za novogradnje. V naslednjih letih je opazen občuten padec teh sredstev, v letu 2013 so znašali le 6,63% glede na vse prihodke, v 2014 pa so ponovno poskočili na 11,36% oziroma iz šestnajst na petindvajset milijonov evrov.

graf

Graf – Investicijski odhodki in odhodki za novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije v MO Ljubljana

Največ kršitev je bilo na področju plakatiranja. Predvsem je šlo za napačno označevanje plakatov, najpogosteje je na plakatih manjkala zaporedna številka. Zaradi tega je eden izmed županskih kandidatov (Damjanovič) prejel globo v višini 700 evrov, globo je izrekel Inšpektorat za notranje zadeve. To je tudi edina sankcija, ki jo je inšpektorat izrekel od vseh, ki jih je TI Slovenia posredoval na inšpektorat za notranje zadeve.

Največ plakatov je bilo s strani aktualnega župana, ki je imel tudi najdražjo kampanjo. Skupni strošek za županske in svetniške volitve je znašal 82.523,11 evrov (dobrih 47,53% seštevka vseh kampanj v Ljubljani), 13,76 evrov viška zbranih sredstev je organizator kampanje nakazal v humanitarne namene.

Z 21 svetniki od 45 članov mestnega sveta, je bila tudi lista Zorana Jankoviča najbolj uspešna. Naslednja je SDS, s 7 svetniki.

Druga najdražja kampanja v MO Ljubljana pa je bila kampanja Damjana Damjanoviča, ki je stala 20.221,64 eur.

V Ljubljani smo zabeležili največji porast dejavnosti župana v času med volilno kampanjo. V povprečju je župan obiskal (otvoril, nastopal) nekaj več kot 35 dogodkov na mesec, medtem ko se je v času volilne kampanje ta številka povzpela na 123 dogodke v enem mesecu.  Ocenjujemo, da je bilo tudi občinsko glasilo v tem mesecu izrazito naklonjeno aktualni občinski oblasti ter je presegalo redno dejavnost glasila. Dejstvo pa je tudi, da je Ljubljana edina občina med opazovanimi, ki javno, na spletu, objavlja županove dejavnosti in obiske dogodkov. Pri drugih občinah tega podatka ni bilo mogoče najti.

Med finančnimi poročili ni bilo večjih napak, zanimivo je bilo poročilo stranke SDS, ki je edina na posebnem računu za volilno kampanjo zbrala več sredstev, kot jih je porabila za kampanjo – ta sredstva je nakazala na račun stranke po končanih volitvah.

Občina Ljubljana je bila posebna med opazovanimi tudi zato, ker je za namene volilne kampanje najela tudi jumbo plakate (billboarde), ki jih je razdelila organizatorjem kampanje. To možnost v veliki meri niso izkoristili toliko, kolikor bi lahko.

Liste

Besedilo za liste kandidatov

Ta spletna stran je ponujena pod licenco Creative Commons: Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji, 4.0 International | Piškotki